Toate produsele comercializate pe Mastomat.ro sunt însoțite de factură și certificat de garanție. Garanția legală este oferită conform prevederilor OUG nr. 140/2021 și OG 21/1992 (r2), completată cu reglementările privind vânzarea produselor și garanțiile asociate, care transpun în dreptul român Directiva 1999/44/EC. Aceasta nu limitează, ignoră sau restricționează direct sau indirect drepturile legale și interesele legitime ale cumpărătorului, conform legislației în vigoare.
- Consumatorul este obligat să informeze vânzătorul cu privire la orice defect constat în perioada de garanție. Garanția acoperă produsele cu defecte de fabricație.
- Produsele defecte în perioada de garanție vor fi înlocuite sau reparate, conform politicii de service a producătorilor și legislației aplicabile.
- Termenul maxim de remediere a garanției este de 15 zile calendaristice.
- Garanția începe de la data înscrisă pe factura de vânzare a bunurilor.
- Garanția pentru persoanele juridice este de 12 luni de la data achiziției.
- Cumpărătorul care reclamă un defect în perioada de garanție trebuie să prezinte, împreună cu produsul/produsele în cauză, următoarele documente:
- Factura de achiziție sau bonul fiscal
- Certificatul de garanție emis la vânzare
NOTĂ: Dacă produsul reclamat la garanție a fost comercializat în set/kit, acesta trebuie predat în aceeași formă.
EXCEPȚII GARANȚIE
Mastomat.ro nu își asumă răspunderea pentru garanție, care poate fi anulată în următoarele situații:
- Modificări sau intervenții neautorizate asupra produselor, efectuate de client sau terți.
- Utilizarea produselor în regim de suprasarcină îndelungată sau în alt mod decât cel pentru care au fost concepute (de exemplu, utilizarea produselor destinate hobby-urilor în regim profesional), precum și utilizarea acestora în afara parametrilor de planeitate și curba de lucru recomandați de producător.
- Defecțiuni cauzate de supratensiuni din rețea, descărcări electrice atmosferice sau contaminări cu lichide sau materiale străine.
- Instalare neconformă cu instrucțiunile producătorului, care sunt disponibile în limba română în ambalajul produsului la momentul vânzării.
- Utilizarea produsului în alte scopuri decât cele pentru care a fost proiectat și fabricat, în alt mod sau mediu decât cel recomandat de producător.
- Expunerea produselor, după data vânzării, la incendii, lovituri, inundații, cutremure sau alte incidente care intră în categoria cazurilor de forță majoră, așa cum sunt definite de legislația română.
- Transport și manipulare necorespunzătoare, suprapunerea de greutăți pe durata transportului, deteriorări sau lovituri accidentale.
- Utilizarea de accesorii incompatibile cu produsul, care afectează funcționarea, performanțele și durabilitatea acestuia.
- Produsele care prezintă urme de deteriorări mecanice, lovituri, deformări sau rupturi și au fost utilizate în alte scopuri decât cele menționate în manualele de utilizare nu sunt acoperite de garanție.
Uzura normală, reglajele periodice și consumabilele nu sunt incluse în garanție!
Garanția se asigură prin centrele de service autorizate de producător sau de importator, după caz. În cazul în care societatea noastră nu este autorizată să efectueze lucrări de service, reparațiile vor fi realizate exclusiv de centrele autorizate de producător sau de importator.
Dacă întâmpinați dificultăți în soluționarea garanției la centrele de service autorizate, vă rugăm să ne contactați telefonic sau prin email la contact@mastomat.ro.
RETURUL
Dreptul de retragere se exercită conform OUG 34/2014 art. 9/1, în termen de 14 zile. Consumatorul beneficiază de o perioadă de 14 zile pentru a se retrage dintr-un contract la distanță sau dintr-un contract în afara spațiilor comerciale, fără a fi obligat să justifice decizia de retragere. Înainte de expirarea perioadei de retragere, consumatorul trebuie să informeze profesionistul (vânzătorul) cu privire la decizia de retragere din contract, în scris, la adresa de e-mail contact@mastomat.ro.
Conform legislației în vigoare, dreptul de retragere este aplicabil doar clienților persoane fizice. În cazul persoanelor juridice (care nu au calitate de consumator), ne rezervăm dreptul de a accepta sau refuza returul produselor și de a constitui contravalorea acestora ca avans pentru comenzi viitoare. Dreptul de retragere în termen de 14 zile se aplică doar pentru produsele livrate prin curier. Produsul returnat trebuie să fie în aceeași stare în care a fost livrat, în ambalajul original, cu toate accesoriile, etichetele intacte și documentele care l-au însoțit.
Cheltuielile de returnare vor fi suportate de către client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile de la primirea returului. În cazul comenzilor care au beneficiat de livrare gratuită (conform termenilor de pe www.mastomat.ro) și care sunt returnate parțial (valoarea comenzii scade sub valoarea necesară pentru livrare gratuită) sau total, taxa de livrare inițial acordată cu titlu gratuit va fi suportată de client.
Returul se va face prin aceeași modalitate ca la expediere, prin curierat rapid, la adresa:
Str. Horia Cloșca și Crișan Nr. 61-63, Depozit 105, BEM RETAIL GROUP S.R.L.
Produsele returnate trebuie ambalate corespunzător pentru a fi protejate în timpul transportului. Nu solicitați contravaloarea produselor returnate în sistem ramburs; acestea vor fi returnate după recepționarea lor de către reprezentanții noștri.
Mastomat.ro nu îngrădește dreptul la retur conform OUG 34. După ce vom recepționa returul în depozitul nostru, vom verifica starea produselor returnate și vă vom comunica statusul returului.
Produsele trebuie trimise în aceeași stare în care au fost livrate, cu ambalajele intacte, etichetele și inscripționările specifice, fără urme de folosire, zgârieturi, deformări mecanice, vopsea sărită etc. În caz contrar, returul nu va fi acceptat, iar produsul va fi returnat, cu plata transportului la destinatar.
Condiții de neacceptare a returului
Dacă produsele returnate:
- au ambalajul deteriorat, fără etichetele și inscripționările specifice,
- nu se află în ambalajul original în care au fost livrate,
- sunt lipsite de accesoriile și componentele originale,
- prezintă urme de montaj, vopsire sau sudură,
în aceste situații, vi se va comunica (dacă există) și costul aducerii acestora la conformitate pentru a putea fi repuse în vânzare.
Nu se pot returna fără temei următoarele produse:
- produse cu motor termic care au fost folosite,
- produse în care se pun consumabile sau produse care, prin folosirea lor, nu mai pot fi comercializate ca produse noi,
- produse care au fost folosite și alimentate cu benzină și ulei, dacă motivul returului nu ține de funcționarea incorectă, nerespectarea caracteristicilor tehnice sau descrierea necorespunzătoare a produsului pe pagina de produs.